برای افزایش اثربخشی تبلیغات چه نکاتی باید رعایت شود :
1- تمرکز بر مخاطب خاص
2- افزایش آگاهی از محتوا در جهت اقدام فوری
3- تقریب صحیح از تعداد مشتریان بالقوه
*****
5 دلیل لزوم انجام تبلیغات :
1- تبلیغات تنها چیزی است که در محیط رسانه قابلکنترل است.
2- میتوانید بر مخاطب خاص و ایده آل خود متمرکزشده و آن را هدفگیری نمایید.
3- افزایش آگاهی از برند را به دنبال خواهد داشت.
4- تبلیغات، اعتبار پیام شما را افزایش میدهد.
5- تبلیغات اثر تقویتی بر سایر فعالیت سازمان دارد.
*****
فرایند مشاوره تیم مشاوران مدیریت ایران در خصوص طراحی و برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی بر اساس "5M" پنج بعد تبلیغات صورت میپذیرد . 5M در بر گیرنده موارد زیر است :
ا Mission ماموریت : تعریف مأموریت یا هدف اصلی تبلیغ (چرایی انجام تبلیغ)
ا Message پیام : پیامی که باید در تبلیغ وجود داشته باشد و به مخاطب آن ارائه گردد.
ا Media رسانه : رسانه یا کانال انتقال که با توجه به هدف تبلیغ، نوع پیام و نحوه دسترسی مخاطب به کانال ارتباطی، باید مورد ارزیابی واقع گردد و انتخاب گردد.
اMoney بودجه : بودجه تخصیص یافته به منظور طراحی، تدوین و ارائه تبلیغ در جهت استفاده بهینه از کانال و حفظ کیفیت محتوا.
اMeasurement ارزیابی : ارزیابی کارایی و اثربخشی تبلیغات برای اطمینان از ایجاد تصویر باکفیت از برند و افزایش سطح یا عمق آگاهی از برند.